ویتامین های ضروری برای سلامت بدن

ویتامین های ضروری برای سلامت بدن:امروزه استفاده از مکمل های ویتامین بسیار رایج شده است گویی که دیگر هیچ کسی غذا را برای جذب ویتامین نمیخورد و فقط هدفشان از تغذیه رفع گرسنگی است اما باید بد
ویتامین های ضروری برای سلامت بدن

vitamin

امروزه استفاده از مکمل های ویتامین بسیار رایج شده است گویی که دیگر هیچ کسی غذا را برای جذب ویتامین نمیخورد و فقط هدفشان از تغذیه رفع گرسنگی است اما باید بدانید که هنوز هم داشتن یک صحیح بهترین روش برای تامین ویتامین های ضروری مورد نیاز بدن است.

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ این توصیه را تقریبا همه شنیده ایم: سبزیجات بخور، کمی ورزش کن و البته قرص ویتامینت را هم فراموش نکن.

دهه ها تحقیقات و آزمایش های مختلف تا به حال موفق نشده اند ثابت کنند که ویتامین ها و مکمل ها می توانند تاثیر قابل توجهی ایجاد کنند. حتی برخی تحقیقات چیزی برعکس را نشان دادند و ادعا می کنند برخی ویتامین ها برایمان خوب نیستند. چندین نوع از این ویتامین ها را با ابتلا به انواع مرتبط دانسته اند در حالی که برخی دیگر را از علل ایجاد سنگ کلیه می دانند.

بنا براین تحقیقات و اخباری که به تازگی منتشر شده تصمیم گرفتیم لیستی از ویتامین هایی که باید دریافت کنید و ویتامین هایی که بهتر است از مصرفشان اجتناب کنید را در اختیارتان قرار دهیم.

مولتی ویتامین ها:

استفاده نکنید ،هر آنچه لازم دارید را می توانید از یک برنامه غذایی متعادل بدست بیاورید

دهه ها بود که تصور می شد مولتی ویتامین ها برای کلی بدن ضروری هستند. ویتامین C برای تقویت ایمنی بدن، ویتامین A برا محافظت از دید، ویتامین B برای نیرومند نگه داشتنتان.

این مواد را نه تنها می توانید از غذایی که میل می کنید بگیرید، بلکه تحقیقات نشان داده دریافت بیش از حد آنها می تواند ضرر داشته باشد. بنابراین بهتر است به جای دست به دامان مولتی ویتامین شدن گاهی به نوع غذایی که می خورید بکنید آنچه واقعا به نفع بدنتان است مصرف کنید.

ویتامینD:

مصرف کنید، به قوی شدن استخوان ها کمک می کند و به سختی از غذاها بدست می آید

ویتامین D در بیشتر غذاهایی که می خوریم حضور ندارد اما یکی از موارد ضروری که با کمک به جذب کلسیوم استخوان ها را قوی نگه می دارد. آفتاب گرفتن نیز به ساخت این ویتامین در بدن کمک می کند اما در فصل هایی مانند زمستان که آفتاب کم می شود جذب ویتامین D نیز دشوار است. تحقیقات بسیاری تا به حال نشان داده اند افرادی که به صورت روزانه از استفاده می کنند از آنها که این کار را انجام نمی دهند بیشتر عمر خواهند کرد.

آنتی اکسیدان ها:

فراموششان کنید – مقدار اضافی آنتی اکسیدان می تواند باعث بروز برخی از سرطان ها شود، می توانید به جای مکمل آنتی اکسیدان توت میل کنید

ویتامین A، C و E آنتی اکسیدان هایی هستند که به صورت فراوان در بسیاری از میوه ها – مخصوصا توت ها – و سبزیجات پیدا می شوند و به خاطر خاصیت ضد سرطانی شان معروف هستند.

اما تحقیقات نشان داده وقتی این آنتی اکسیدان ها بیش از حد مصرف شوند می توانند مضر باشند. تحقیقات نشان داده افراد سیگاری که بیش از حد ویتامین A مصرف می کنند بیش از آن دسته که این کار را نمی کنند در خطر سرطان ریه قرار می گیرند.

مقاله مرتبط:

ویتامین C:

استفاده نکنید – در غلبه به سرماخوردگی کمکی نمی کند می توانید به جای مکمل از مرکبات استفاده کنید

متاسفانه باید بگویم هرچه درباره تاثیر ویتامین C درباره مبتلا نشدن به شنیده اید غیر واقعی بوده و این ویتامین نمی تواند جلوی این را بگیرد. مصرف بیش از حد ویتامین C ( 2000 میلی گرم یا بیشتر ) می تواند حتی خطر مشکل سنگ کلیه دردناک را بالا ببرد. پس به جای مکمل ویتامین C مورد نیاز خود را از میوه ها بگیرید. و مرکبات سرشار هستند از این ماده مغذی.

ویتامین B3:

مصرف نکنید و به جایش سالمون، ماهی تن یا چغندر استفاده کنید

سال ها بود که ویتامین B3 را علاج بسیاری از بیماری از گرفته تا بیماری های قلبی می دانستیم. اما تحقیقات جدید پایانی بود بر مصرف بیش از حد این ماده مغذی.

در یک تحقیق گسترده که سال ۲۰۱۴ از ۲۵٫۰۰۰ نفر فرد مبتلا به بیماری قلبی گرفته شد محققان به این نتیجه رسیدند قرار دادن افراد تحت دوز بالای ویتامین B3 برای طولانی مدت نمی تواند به بالا رفتن کلسترول خوب ( HDL ) و کاهش مشکلاتی همچون بیماری قلبی، سکته مغزی یا مرگ کمکی بکند.

مقاله مرتبط:

پروبیوتیک ها:

مصرف نکنید – علم هنوز آنچنان پیشرفت نکرده که بتواند ما را از تمام مزایا و معایب آن با خبر کند، می توانید به جای مکمل آنها را از ماست و غذاهای تخمیر شده بگیرید

پروبیوتیک ها – مکمل های گران قیمتی که می توانید با قیمت خیلی پایین تری در ماست و غذاهای تخمیر شده پیدایشان کنید.

هدف از خوردن پروبیوتیک ها چیست: پروبیوتیک باکتری هایی که در روده زندگی می کنند و نقش مهمی در تنظیم سلامت ما دارند را حمایت می کند.

اما مورد آزمایش قرار دادن این خاصیت کمی همه چیز را پیچیده کرد. با اینکه پروبیوتیک ها می توانند مفید باشند گاهی هم کاری از دستشان ساخته نیست. پس بیایید آنها را استفاده کنیم اما با خرج کمتر!

زینک:

مصرف کنید – تنها چیزی است که می تواند به کوتاه کردن زمان سرما خوردگی کمک کند

بر خلاف ویتامین C که تحقیقات نشان داده نمی تواند کاری برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی انجام دهد اما زینک ارزش استفاده کردن را دارد. گفته می شود این ماده معدنی می تواند جلو ویروس هایی که باعث سرماخوردگی می شوند را بگیرد.

در سال ۲۰۱۱ تحقیقی روی افرادی که زیاد سرما می خوردند انجام شد. به یک گروه از آنها زینک داده شد و به گروه دیگر شبه دارو، گروهی که زینک مصرف می کرد کمتر دچار شد و مدت و علائو سرماخوردگی شان نیز کاهش یافت.

مقاله مرتبط:

ویتامین E:

مصرف نکنید – مقدار اضافه آن با برخی سرطان ها در ارتباط است به جای مکمل آن می توانید اسفناج میل کنید

ویتامین E آنتی اکسیدانی است که به خاطر تاثیر ضد سرطانیش شهرت یافته. اما تحقیقات اخیر نشان داده مصرف بیش از حد ویتامین E می تواند خطر ابتلا به برخی سرطان ها را افزایش دهد. همچنین دیگر تحقیقات نشان داده اند مصرف بیش از حد ویتامین E برابر است با خطر مرگ بیشتر. پس اگر می خواهید ویتامین E را به اندازه کافی دریافت کنید بهتر است به جای مکمل اسفناج میل کنید. سبزیجات دارای برگ های سبز تیره سرشار از این آنتی اکسیدان هستند.

اسید فولیک:

اگر باردارید یا می خواهید باردار شوید استفاده کنید

فولیک اسید ویتامین B است که بدن برای ساخت سلول جدید از آن استفاده می کند. توصیه می شود خانم های باردار یا خانم هایی که می خواهند باردار شوند روزانه ۴۰۰ میکروگرم فولیک اسید دریافت کنند چون بدنشان برای بزرگ کردن جنین در خود به مقدار بیشتری از این ماده مغذی کلیدی نیاز دارد.

خوردن مکمل های فولیک اسید قبل و در طول مشکلات جدی و تهدید کننده ای مانند نقص لوله عصبی و نقائص هنگام تولد در مغز، ستون فقرات، یا نخاع کودک را به حداقل می رساند.

منبع: آلامتو

پربازدیدترین

Image

The New Republic

The New Republic is a liberal American magazine of commentary ... ویکی پدیا
No image

اهمیت طراحی محصول در موفقیت بازاریابی

اهمیت طراحی محصول در موفقیت بازاریابی:چگونه میتوانیم با یک طرا ... آلامتو

جدیدترین ها

Image

چربی های خون را این گونه کنترل کنید

کلسترول خوب یا HDL (لیپوپروتئین با چگالی زیاد) بر خلاف LDL مان ... سیمرغ
Image

Memorial Hermann–Texas Medical Center

Memorial Hermann–Texas Medical Center is a nationally ranked h ... ویکی پدیا
Image

Weston Lakes, Texas

Weston Lakes is a city in Fort Bend County, Texas, United Stat ... ویکی پدیا
Image

آغازگر جنگ جهانی سوم کیست؟

در این فضاست که رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه، ولادیمیر ژرینوف ... تبیان

جدیدترین ها در این موضوع

Image

کودکان مبتلا به آسم بیشتر در معرض خطر چاقی هستند

یک مطالعه جدید نشان می دهد کودکان خردسال مبتلا به آسم، بیشتر ا ... بیتوته
Image

احتمال درمان بی‌اشتهایی با تحریک عمقی مغز

محققان دانشگاه تورنتو احتمال می‌دهند که بتوانند با تحریک عمقی ... بیتوته
Image

شناسایی قاتلان جدید ایرانی ها

وزیر بهداشت جدیدترین نتیجه تحقیق میزان شیوع بیماری های غیرواگی ... بیتوته
Image

مرگبارترین بیماری خودایمنی

بیماری‌های خودایمنی زمانی در بدن ظاهر می‌شوند که سیستم ایمنی ب ... بیتوته
Image

درمان عفونت تنفسی فیبروز سیستیک و احتمال کاهش شنوایی

مطالعات جدید نشان می‌دهد استفاده از آنتی بیوتیک برای درمان عفو ... بیتوته
No image

ساخت تاندون مصنوعی از ماده سخت تر از فولاد کربنی

محققان ژاپنی هیدروژلی ساخته اند که قدرت آن ۵ برابر فولاد کربنی ... بیتوته

پربازدیدها در این موضوع

Image

The New Republic

The New Republic is a liberal American magazine of commentary ... ویکی پدیا
No image

اهمیت طراحی محصول در موفقیت بازاریابی

اهمیت طراحی محصول در موفقیت بازاریابی:چگونه میتوانیم با یک طرا ... آلامتو
No image

لیست بهترین غذاهای سیرکننده کم کالری

لیست بهترین غذاهای سیرکننده کم کالری:اگر میخواهید با سالم خورد ... آلامتو
Image

بهترین تفریحات و مراکز دیدنی دبی

بهترین تفریحات و مراکز دیدنی دبی:تورهای امارات اکثراً به مقصد ... آلامتو

سایر مطالب

بالا
Powered by TayaCMS