ویتامین های ضروری برای سلامت بدن

ویتامین های ضروری برای سلامت بدن:امروزه استفاده از مکمل های ویتامین بسیار رایج شده است گویی که دیگر هیچ کسی غذا را برای جذب ویتامین نمیخورد و فقط هدفشان از تغذیه رفع گرسنگی است اما باید بد
ویتامین های ضروری برای سلامت بدن

vitamin

امروزه استفاده از مکمل های ویتامین بسیار رایج شده است گویی که دیگر هیچ کسی غذا را برای جذب ویتامین نمیخورد و فقط هدفشان از تغذیه رفع گرسنگی است اما باید بدانید که هنوز هم داشتن یک صحیح بهترین روش برای تامین ویتامین های ضروری مورد نیاز بدن است.

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ این توصیه را تقریبا همه شنیده ایم: سبزیجات بخور، کمی ورزش کن و البته قرص ویتامینت را هم فراموش نکن.

دهه ها تحقیقات و آزمایش های مختلف تا به حال موفق نشده اند ثابت کنند که ویتامین ها و مکمل ها می توانند تاثیر قابل توجهی ایجاد کنند. حتی برخی تحقیقات چیزی برعکس را نشان دادند و ادعا می کنند برخی ویتامین ها برایمان خوب نیستند. چندین نوع از این ویتامین ها را با ابتلا به انواع مرتبط دانسته اند در حالی که برخی دیگر را از علل ایجاد سنگ کلیه می دانند.

بنا براین تحقیقات و اخباری که به تازگی منتشر شده تصمیم گرفتیم لیستی از ویتامین هایی که باید دریافت کنید و ویتامین هایی که بهتر است از مصرفشان اجتناب کنید را در اختیارتان قرار دهیم.

مولتی ویتامین ها:

استفاده نکنید ،هر آنچه لازم دارید را می توانید از یک برنامه غذایی متعادل بدست بیاورید

دهه ها بود که تصور می شد مولتی ویتامین ها برای کلی بدن ضروری هستند. ویتامین C برای تقویت ایمنی بدن، ویتامین A برا محافظت از دید، ویتامین B برای نیرومند نگه داشتنتان.

این مواد را نه تنها می توانید از غذایی که میل می کنید بگیرید، بلکه تحقیقات نشان داده دریافت بیش از حد آنها می تواند ضرر داشته باشد. بنابراین بهتر است به جای دست به دامان مولتی ویتامین شدن گاهی به نوع غذایی که می خورید بکنید آنچه واقعا به نفع بدنتان است مصرف کنید.

ویتامینD:

مصرف کنید، به قوی شدن استخوان ها کمک می کند و به سختی از غذاها بدست می آید

ویتامین D در بیشتر غذاهایی که می خوریم حضور ندارد اما یکی از موارد ضروری که با کمک به جذب کلسیوم استخوان ها را قوی نگه می دارد. آفتاب گرفتن نیز به ساخت این ویتامین در بدن کمک می کند اما در فصل هایی مانند زمستان که آفتاب کم می شود جذب ویتامین D نیز دشوار است. تحقیقات بسیاری تا به حال نشان داده اند افرادی که به صورت روزانه از استفاده می کنند از آنها که این کار را انجام نمی دهند بیشتر عمر خواهند کرد.

آنتی اکسیدان ها:

فراموششان کنید – مقدار اضافی آنتی اکسیدان می تواند باعث بروز برخی از سرطان ها شود، می توانید به جای مکمل آنتی اکسیدان توت میل کنید

ویتامین A، C و E آنتی اکسیدان هایی هستند که به صورت فراوان در بسیاری از میوه ها – مخصوصا توت ها – و سبزیجات پیدا می شوند و به خاطر خاصیت ضد سرطانی شان معروف هستند.

اما تحقیقات نشان داده وقتی این آنتی اکسیدان ها بیش از حد مصرف شوند می توانند مضر باشند. تحقیقات نشان داده افراد سیگاری که بیش از حد ویتامین A مصرف می کنند بیش از آن دسته که این کار را نمی کنند در خطر سرطان ریه قرار می گیرند.

مقاله مرتبط:

ویتامین C:

استفاده نکنید – در غلبه به سرماخوردگی کمکی نمی کند می توانید به جای مکمل از مرکبات استفاده کنید

متاسفانه باید بگویم هرچه درباره تاثیر ویتامین C درباره مبتلا نشدن به شنیده اید غیر واقعی بوده و این ویتامین نمی تواند جلوی این را بگیرد. مصرف بیش از حد ویتامین C ( 2000 میلی گرم یا بیشتر ) می تواند حتی خطر مشکل سنگ کلیه دردناک را بالا ببرد. پس به جای مکمل ویتامین C مورد نیاز خود را از میوه ها بگیرید. و مرکبات سرشار هستند از این ماده مغذی.

ویتامین B3:

مصرف نکنید و به جایش سالمون، ماهی تن یا چغندر استفاده کنید

سال ها بود که ویتامین B3 را علاج بسیاری از بیماری از گرفته تا بیماری های قلبی می دانستیم. اما تحقیقات جدید پایانی بود بر مصرف بیش از حد این ماده مغذی.

در یک تحقیق گسترده که سال ۲۰۱۴ از ۲۵٫۰۰۰ نفر فرد مبتلا به بیماری قلبی گرفته شد محققان به این نتیجه رسیدند قرار دادن افراد تحت دوز بالای ویتامین B3 برای طولانی مدت نمی تواند به بالا رفتن کلسترول خوب ( HDL ) و کاهش مشکلاتی همچون بیماری قلبی، سکته مغزی یا مرگ کمکی بکند.

مقاله مرتبط:

پروبیوتیک ها:

مصرف نکنید – علم هنوز آنچنان پیشرفت نکرده که بتواند ما را از تمام مزایا و معایب آن با خبر کند، می توانید به جای مکمل آنها را از ماست و غذاهای تخمیر شده بگیرید

پروبیوتیک ها – مکمل های گران قیمتی که می توانید با قیمت خیلی پایین تری در ماست و غذاهای تخمیر شده پیدایشان کنید.

هدف از خوردن پروبیوتیک ها چیست: پروبیوتیک باکتری هایی که در روده زندگی می کنند و نقش مهمی در تنظیم سلامت ما دارند را حمایت می کند.

اما مورد آزمایش قرار دادن این خاصیت کمی همه چیز را پیچیده کرد. با اینکه پروبیوتیک ها می توانند مفید باشند گاهی هم کاری از دستشان ساخته نیست. پس بیایید آنها را استفاده کنیم اما با خرج کمتر!

زینک:

مصرف کنید – تنها چیزی است که می تواند به کوتاه کردن زمان سرما خوردگی کمک کند

بر خلاف ویتامین C که تحقیقات نشان داده نمی تواند کاری برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی انجام دهد اما زینک ارزش استفاده کردن را دارد. گفته می شود این ماده معدنی می تواند جلو ویروس هایی که باعث سرماخوردگی می شوند را بگیرد.

در سال ۲۰۱۱ تحقیقی روی افرادی که زیاد سرما می خوردند انجام شد. به یک گروه از آنها زینک داده شد و به گروه دیگر شبه دارو، گروهی که زینک مصرف می کرد کمتر دچار شد و مدت و علائو سرماخوردگی شان نیز کاهش یافت.

مقاله مرتبط:

ویتامین E:

مصرف نکنید – مقدار اضافه آن با برخی سرطان ها در ارتباط است به جای مکمل آن می توانید اسفناج میل کنید

ویتامین E آنتی اکسیدانی است که به خاطر تاثیر ضد سرطانیش شهرت یافته. اما تحقیقات اخیر نشان داده مصرف بیش از حد ویتامین E می تواند خطر ابتلا به برخی سرطان ها را افزایش دهد. همچنین دیگر تحقیقات نشان داده اند مصرف بیش از حد ویتامین E برابر است با خطر مرگ بیشتر. پس اگر می خواهید ویتامین E را به اندازه کافی دریافت کنید بهتر است به جای مکمل اسفناج میل کنید. سبزیجات دارای برگ های سبز تیره سرشار از این آنتی اکسیدان هستند.

اسید فولیک:

اگر باردارید یا می خواهید باردار شوید استفاده کنید

فولیک اسید ویتامین B است که بدن برای ساخت سلول جدید از آن استفاده می کند. توصیه می شود خانم های باردار یا خانم هایی که می خواهند باردار شوند روزانه ۴۰۰ میکروگرم فولیک اسید دریافت کنند چون بدنشان برای بزرگ کردن جنین در خود به مقدار بیشتری از این ماده مغذی کلیدی نیاز دارد.

خوردن مکمل های فولیک اسید قبل و در طول مشکلات جدی و تهدید کننده ای مانند نقص لوله عصبی و نقائص هنگام تولد در مغز، ستون فقرات، یا نخاع کودک را به حداقل می رساند.

منبع: آلامتو

پربازدیدترین

Image

The New Republic

The New Republic is a liberal American magazine of commentary ... ویکی پدیا
Image

۱۶ میلیون نفر به سیاست‌های دولت نه گفتند/ دولت باید رأی مخالفان را تحلیل کند

عضو هیأت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: رأی ۱۶ میلیونی ... خبرگزاری فارس
Image

گلکسی Active Neo رسما معرفی شد

گلکسی Active Neo از سامسونگ رسما معرفی شد؛ میان رده ای ارزان ا ... جی اس ام آرنا

جدیدترین ها

Image

دانلود MEmu v3.0.8 - نرم افزار شبیه سازی آندروید در ویندوز

شبیه ساز آندروید در ویندوز / Android emulator in windows پی سی دانلود
Image

دانلود کاغذ دیواری های جذاب - Wallpapers Mania 085

این پک حاوی بیست و نه کاغذ دیواری های جذاب با فرمت jpg می باشد ... پی سی دانلود
Image

دانلود BlazBlue RR - Real Action Game - بازی موبایل مقابله با دشمنان

BlazBlue RR نام عنوانی زیبا و سرگرم کننده در سبک بازی های اکشن ... پی سی دانلود
Image

زندگینامه: مایکل مور (۱۹۵۴-)

همشهری آنلاین:مایکل فرانسیس مور (Michael Francis Moore) روز ۲۳ ... همشهری آنلاین
Image

آشنایی با قاعده‌های رسانه‌های اجتماعی برای سازمان‌های خبری

جواد افتاده*:رسانه‌های اجتماعی بدون کسب اجازه وارد تحریریه‌های ... همشهری آنلاین

پربازدیدها در این موضوع

Image

کنترل فشار خون بدون دارو

فشار خون بالا برای هر فردی یک عامل نگران کننده و تهدیدآمیز به ... برترین ها
Image

هل دانه ای معجزه گر

هل در طب سنتی ایران به نام‌های قاقله صغار و کبار، هیل و هال نی ... بیتوته
Image

آشنایی با روش تهیه آش غلغل - غذای محلی شوشتر

همشهری آنلاین:آش غلغل یکی از چندین غذای محلی و سنتی شوشتر است. همشهری آنلاین
No image

سلامت‌ترین کشورهای دنیا

ترجمه - همدم نیکخواه :به تازگی مجله Forbes در گزارشی بهترین کش ... همشهری آنلاین

سایر مطالب

بالا
Powered by TayaCMS