علت بروز ناراحتی های کلیوی/آب سالم بخورید

یک متخصص تغذیه گفت: بسیاری از ناراحتی هایی کلیوی که به خصوص در سالمندان بروز می کند قطعا ریشه در کم خوردن مایعات دارد.
علت بروز ناراحتی های کلیوی/آب سالم بخورید


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش مهر، دکتر مرتضی صفوی با تاکید بر اینکه نیاز به آب در فصول مختلف تفاوت نمی کند، افزود: البته در فصل گرما به دلیل اینکه هوا گرم است و تعریق صورت می گیرد نیاز به مصرف آب بیشتر می شود. مثلا فردی که شاطر است و پشت تنور می ایستد طبیعتا به دلیل تعریقی که می کند به آب بیشتری نیاز دارد؛ ولی در شرایط عادی آب برای سوخت و ساز و برای شاداب کردن پوست و مو لازم است. لذا نباید این را متمایز کنیم و بدانیم در تمامی فصل های سال بدن ما به آب نیاز دارد.

 

وی در ادامه به تاثیرات کم نوشیدن آب بر روی سلامت جسم بیان کرد: کم نوشیدن آب بر روی سلامت جسم قطعا تاثیراتی که می گذارد. به دلیل اینکه سوخت و ساز خوب انجام نمی شود وقتی آب کمتر می خوریم ، مشکلاتی شدیدی مانند سردرد ، مشکلات کلیوی رخ می دهد، وقتی که ادرار به دلیل نخوردن آب غلیظ می شود همین می تواند زمینه ایجاد کریستال ها، عفونت ها و سنگ ها در سیستم ادراری فراوان شود. همین طور وقتی که آب را به اندازه کافی استفاده کنیم.

 

این متخصص تغذیه ادامه داد: البته دو دیدگاه وجود دارد؛ یکی اینکه واقعا افراد روزی هفت الی هشت لیوان آب بخورند. این خیلی خیلی خوب است، از طرف دیگر بعضی از نظریه پردازان عقیده دارند که فرد فقط در مواقع تشنگی باید آب بخورد که البته این هم درست است. این دو دیدگاه یکسان است؛ زیرا کسی که نیاز به آب دارد طبیعتا تشنه خواهد شد. برای این است که آب کمتر مصرف کرده است؛ ولی کسی که آب و نوشیدنی های سالم (آبمیوه های بدون شکر) زیاد می نوشد، در اینگونه موارد اصلا ایجاد تشنگی نمی شود علاوه بر این به دلیل این است که مایعات خورده است پس در هر صورت اعتقاد داریم که مصرف مایعات را بیشتر کنید،

 

وی در ادامه تاکید کرد: خیلی از ناراحتی های کلیوی که به خصوص در سالمندان ایجاد می شود قطعا ریشه در کم خوردن مایعات دارد. مایعات بسیار عالی است، آب مایه حیات است و می تواند برای ما بسیار مفید باشد، استفاده از آب سالم  واقعا می تواند سلامتی را به دنبال داشته باشد.

 

صفوی در پاسخ به این پرسش که برای ورزشکاران چه مقدار آب روزانه لازم است، گفت: بسته به نوع ورزش مقدار آب متفاوت است. فردی که عرق می کند و فعالیت های زیاد و تحرکات زیاد دارد طبیعی است که یک میزان بسیار بالایی، چند لیتر آب بدن به دلیل عرق کردن مداوم و دویدن بیش از حد از دست می دهد وقتی که این آبها از راه تعریق دست می رود، املاح و ویتامین ها هم از بین می روند.

 

وی ادامه داد: بنابراین آب سالم استفاده کنیم که هم نیازهای بدن و هم املاح مورد نیاز تامین شود به خصوص املاح اگر تنظیمش بهم بخورد الکترولیت ها به خصوص که سدیم، پتاسیم و کلورین ها است اگر تعادلش بهم بخورد واقعا می تواند حتی منجر به مرگ شود. حتما دقت کنیم وقتی آب بدنمان به هر دلیلی به دلیل شغلمان، ورزشمان، شرایط گرما کم شود باید آب بدن را جبران کنیم.

 

این متخصص تغذیه در پایان اظهارداشت: باید حتما میزان آب را برای دریافت ورزشکاران، متناسب با نوع ورزشی که انجام می دهند افزایش بدهیم.

 

 

منبع: بیتوته

پربازدیدترین

Image

The New Republic

The New Republic is a liberal American magazine of commentary ... ویکی پدیا
Image

8 تیم لیگ برتری به دنبال شاه ماهی پرسپولیس!/ استقلال منتفی است

رامین رضاییان امروز برای دریافت رضایت نامه اش راهی باشگاه پرسپ ... جام نیوز

جدیدترین ها

پربازدیدها در این موضوع

Image

سالانه ۱۸ میلیون بیمار قلبی در جهان فوت می کنند

مسئول محور بیومارکرهای بیماری های قلبی عروقی دهمین کنگره بین ا ... بیتوته
Image

مصرف سیگار علت وقوع یک دهم مرگ ها در جهان

طبق نتایج یک مطالعه، از هر ۱۰ مرگ در جهان مرگ یک مورد به علت س ... بیتوته
Image

امکان حذف بیماری از روی DNA

DNA حاوی تمامی اطلاعات مربوط به سلامت و احتمال ابتلا به برخی ب ... بیتوته
Image

جلوگیری از پیشرفت بیماری ای ال اس با سرکوب یک پروتئین

محققان دانشگاه استنفورد موفق به کشف پروتئینی شدند که پیشرفت بی ... بیتوته
Image

خواص چای سبز برای اختلالات مغز استخوان

 چای سبز علاوه بر کاهش وزن دارای تاثیرات قدرتمند دیگری هم هست. بیتوته
Image

افزایش آمار مبتلایان سرطان تیروئید در آمریکا

طبق نتایج یک تحقیق جدید، شمار آمریکایی های مبتلا به سرطان تیرو ... بیتوته

سایر مطالب

بالا
Powered by TayaCMS